Ce sa faci si ce sa nu faci atunci cand iti schimbi setul de anvelope?

Niciun comentariu
Soferi experimentati sau amatori, toti pot sa se insele atunci cand cumpara anvelope de iarna sau de vara pentru simplul motiv ca nu toata lumea are cunostinte despre cum anume se alege corect anvelopa cea mai potrivita. Cu toate ca ne putem documenta online, putem sa cerem parerea unor specialisti, consultanta, putem sa intrebam prietenii, tot noi suntem cei care alegem anvelope din ofertele comerciantilor.

Ca sa nu cadeti in capcana intinsa de magazinele care distribuie cauciucuri de iarna sau de vara, trebuie sa fiti atenti in primul rand la peretii laterali. Da, e o observatie banala pe care o puteti face cu ochiul liber si care va scapa de eventuale neplaceri si de cheltuieli inutile. Dinamica anvelopelor si duritatea ei e data fix de peretii laterali. Ei trebuie sa fie neaparat inalti si moi ca sa poata sa faca fata unui rulaj pe drumurile cu denivelari si sa amortizeze socurile-sistemele de franare si suspensiile se vor inlocui la perioade mai lungi de timp daca sunteti atenti la aceste mici detalii. Pe de alta parte, la anvelope cu pereti laterali nu asa de inalti si mai duri siguranta in momentul virajelor e mai mare, iar directia raspunde mai bine si mai rapid. Tot pe peretii laterali apare si un cod alfanumeric care va poate oferi indicii suplimentare despre alegerea corecta a anvelopelor.

Nu are rost sa dati banii pe anvelopele foarte scumpe premium daca viteza categoriei respective de cauciuc nu este atinsa sau depasita in mod real in timpul rulajului. O greseala mare pe care o fac soferii care nu prea au bani de schimbat anvelopele este astepte sa se incalzeasca, sa vina primavara ca sa ia anvelope noi. Uzura anvelopelor e permanenta si determina o tractiune mai mare pe un drum normal si una mai mici pe un drum umed sau plin de omat. De obicei se cumpara anvelopele toamna. La fel de gresit este sa credeti ca daca veti cumpara anvelopele de la cel care v-a vandut si masina veti economisi ceva sau veti avea garantie mai mare la rulaj-e adevarat, se potrivesc mai bine cauciucurile, dar calitatea poate fi aceeasi cu a altor cauciucuri identice, un pic mai ieftine.

Nu in ultimul rand, nu alegeti anvelopele mai „slabute” daca aveti de gand sa folositi masina peste tot si pe fel de fel de drumuri. Economia poate sa existe, dar siguranta nu va fi niciodata un lucru cert.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu